آب بندی استخر و انواع روش های متداول

آب بندی استخر و انواع روش های متداول

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(6 رای)
سینا حسینی فرد

امروزه افراد بسیار زیادی در سراسر جهان علاقه مند هستند تا استخر خصوصی داشته باشند. پیشرفت های بسیار زیادی در زمینه ساخت خانه ها و تاسیسات خصوصی به وجود آمده است که همین موضوع افراد را به سمت ساخت تاسیسات خصوصی سوق داده است. یکی از مواردی که در زمینه ساخت استخر بسیار مهم و حیاتی می باشد آب بندی استخر می باشد. ما در این مطلب قصد داریم که بیشتر در رابطه با آب بندی استخر برای شما صحبت کنیم و روشهای گوناگون آب بندی را برای شما نام ببریم.

اگر شما نیز کنجکاو هستید تا بیشتر در این رابطه بدانید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید. توجه نمایید که استخر اگر آب بندی نشود می تواند مشکلات بسیار زیادی را با خود همراه داشته باشد. پس آب بندی بسیار ضروری و مهم است. علاوه بر نشتی آب اگر یک استخر خوب آب بندی نشود، مشکلات زیادی در نما و ساخت و ساز استخر و محیط اطراف آن برای شما ایجاد خواهد کرد. زیرا جذب آب توسط محیط اطراف ممکن است باعث نشست و از بین رفتن سازه های اطراف استخر شود. همچنین آب بندی باعث می شود که استخر برای مدت زمان طولانی تری شکل ساخته شده خود را حفظ کند و به عمر مفید استخر اضافه می شود. اگر شما نمی خواهید به خانه و یا کف استخرتان آسیب بزنید باید حتما به آب بندی توجه زیادی داشته باشید.

عایق کاری استخر

روشهای گوناگون برای آب بندی استخر

امروزه بدلیل گستردگی استخرهای خصوصی روشهای گوناگون و همچنین متفاوتی برای آب بندی آن وجود دارد. این روشها هر کدام ویژگیها و مزایای مخصوص به خودشان را دارند که باعث شده افراد زیادی نسبت به هر کدام از آنها علاقه نشان دهند. توجه نمایید که اگر آب بندی با دقت کافی انجام نشود، نه تنها باعث خرابی استخر می شود بلکه حتی قابلیت این را دارد به سازه های اطراف خانه نیز آسیب بزند. بی توجهی حتی می تواند در نهایت باعث نشست خانه شود و بسیار خطرناک است.

پس توجه نمایید که اگر سلامت خود و ایمنی خانه برایتان مهم است، سعی کنید که آب بندی را حتماً جدی بگیرید. به هر حال اگر شما نیز می خواهید بیشتر در رابطه با آب بندی استخر بدانید و با روش های آن آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که حتما ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید. در ادامه بیشتر در رابطه با نحوه آب بندی استخر برای شما صحبت خواهیم کرد و اطلاعات جامعی از این دست برای شما داریم.

استفاده از رنگ و روکش برای آب بندی استخر

یکی از روشهایی که برای آب بندی استخر استفاده می شود، استفاده از رنگ و روکش می باشد. این روش نسبت به سایر روشها بسیار کم هزینه تر است و به طبع عمر کمتری دارد. زیرا رنگ به مرور زمان از بین خواهد رفت. توجه نمایید که شما می توانید به راحتی با رنگ کردن دوباره استخر هر چند سال یکبار شرایط استخر خودتان را به حالت اولیه خود بازگردانید. البته استفاده از روش رنگ کردن، یک روش بسیار آسان و سریع است و اگر با دقت کافی انجام پذیرد، تاثیرات خوبی را روی آب بندی استخر شما خواهد داشت. اگر شما قصد رنگ کردن مجدد استخر را دارید، باید رنگهایی که از قبل روی دیوار مانده است را به صورت کامل پاک کنید و بعد رنگ جدید را روی دیوار بزنید.

چسب بتن برای آب بندی استخر

آب بندی استخر با چسب بتن

یکی دیگر از روش هایی که در زمینه آب بندی استخر مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از چسب بتن است. چسب آب بندی که با نام چسب بتن نیز شناخته می شود، یکی از مناسب ترین محصولات و روشهایی است که شما می توانید از آن برای آب بندی استفاده کنید. البته این روش زمانی کاربرد خواهد داشت که شما کف استخر خود را تنها با بتن پوشانده باشید. اگر این کار را کرده اید می توانید برای بستن درز ها و محکم کاری از چسب آب بندی بتن استفاده کنید.

روش اندود کاری سنتی

یکی دیگر از روشهایی که در زمینه آب بندی استخر نسبتا روش قدیمی می باشد، روش اندود کاری سنتی است. توجه نمایید که این روش یک روش بسیار پیچیده است و تنها افرادی که در این زمینه تخصص دارند می توانند به خوبی این روش را بکار گیرند. اندود کاری مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه دارد. در این روش یک ماده خمیری شکل از ترکیب گچ و آهن همراه با ماسه به وجود می آید که در روند کار مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده و این روش آب بندی استخر تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از نفوذ آب دارد.

اندود کاری استخر

آب بندی استخر توسط رزین

یکی دیگر از موادی که در آب بندی استخر مورد استفاده قرار می گیرد، رزین می باشد. توجه نمایید رزین یکی از محبوب ترین روشها برای آب بندی است و هزینه های پایینی نیز دارد. رزین پلیمری و یا حتی رزین آکریلیک موادی هستند که برای آب بندی استخر مورد استفاده قرار می گیرند. این روش تاثیر بسیار زیادی در آب بندی دارد و تا حد بسیار زیادی از نفوذ آب به خارج از دیواره استخر جلوگیری می کند. در این روش ترکیبی از رزین بتن و سیمان باعث آب بند شدن استخر می شود.

رزین ها در عایق کف استخر

آب بندی استخر توسط علم و مواد نانو

یکی از موارد و علومی که امروزه تاثیر بسیار زیادی در بسیاری از زمینه ها گذاشته است و باعث شده بسیاری از کارها برای افراد راحت تر شود، علم نانو است. علم نانو در زمینه آب بندی استخر نیز ورود پیدا کرده است. چسب نانو جزو چسب هایی است که شما میتوانید از آن استفاده کنید تا بتوانید یک استخر را آب بندی کنید. چسب نانو حالت مایع دارد و به رنگ شیری می باشد. اما بعد از خشک شدن کاملاً بیرنگ خواهد شد و هیچ تاثیری روی زیبایی استخر شما نخواهد داشت. بلکه حتی ممکن است باعث براق شدن استخر نیز بشود و آن را زیباتر کند. توجه نمایید که این روش یکی از جدیدترین روشهای آب بندی می باشد که بسیار نیز تاثیرگذار است.

اشتراک در شبکه های اجتماعی:
با مجله راه و ساختمان در ارتباط باشید...
افزودن نظر:
captcha